Bergen-Stavanger - Reisverslag uit Stavang, Noorwegen van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu Bergen-Stavanger - Reisverslag uit Stavang, Noorwegen van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Bergen-Stavanger

Door: Ton en Hannie

Blijf op de hoogte en volg Ton en Hannie

22 Juli 2013 | Noorwegen, Stavang

22-7-2013
Vanmorgen toch maar weer de wekker laten lopen,want de route beschrijving zegt dat het 6-7 uur duurt en ons kennende geldt dan voor ons plus 2 uur.
Het is een snelweg waar we op moeten,die zijn gruwelijk saai.
Dus hebben we zelf maar een route bedacht,op de landkaart op gezocht en jawel we konden op een andere manier naar Stavanger,weleens waar met meer ferry,s maar dat is met zo,n weer heerlijk.
Het waren weer mooie uitzichten,maar de uitzichten die we hogerop hadden die zien we niet meer(of we raken er aan gewend)
In Stavanger aan gekomen de spullen op de kamer gezet,en op zoek naar de dom van Stavanger het belangrijkste monument van Stavanger.
Wij langs de haven en winkelstraten gelopen en eensklaps doemde er een kerk op en jawel het was de beroemde dom.
Een mooie kerk zowel binnen als aan de buiten kant.
De temperatuur loopt hier aardig op,een verschil van minimaal 20 gr met vorige week.
de museums zijn allemaal dicht,dan moet je hier vroeger aan komen.
We gaan nu maar een hapje eten en dan nog even op een terrasje zitten.