Stavanger-Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu Stavanger-Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Stavanger-Kristiansand

Door: Ton en Hannie

Blijf op de hoogte en volg Ton en Hannie

23 Juli 2013 | Noorwegen, Kristiansand

23-7-2013
Vanmorgen op weg naar kristiansand het beloofde eigenlijk een saaie weg te worden weer de snelweg,het valt hier niet mee om iets anders te rijden ,maar toch maar een poging gewaagd en een alternatief in de navigatie gezet.
na de nodige pogingen want telkens kwamen we weleens waar met een omweg toch weer op de snelweg uit.
van deze route weken we ook af in verband met een grote waterval na,de nodige km gereden te hebben,blijkt de waterval van dat punt uit drie kwartier omhoog te zijn,lopend
voor mij dus geen waterval en ton wilde mij daar niet achter laten dus hij ook niet.
vol goede moed weer terug naar de route,en hopen op iets moois,en jawel we reden langs de fjorden af een klein weggetje op en ineens stonden we om geven door meters hoge steile wanden met geen begroeiing en langs de weg grote omlaag gevallen rotsen.
onder tussen passeerde we weer de nodige mooie uitzichten die lijken op foto,s van briefkaarten.
In Kristiansand aan gekomen,weer gelijk de spullen gedropt en op onderzoek,het is natuurlijk ook een havenstad dus gelijk weer naar de haven,want daar is de place to be(stedet a vaere) en inderdaad er waren mooie zandsculpturen goed intact.
naar een paar drankjes terug naar het hotel om te eten,want ik had rendier op de menukaart zien staan,en ik vind als je in noorwegen bent moet je dat een keer gegeten hebben,Ton ging weer aan de vis tongstrelend vind hij hier de vis.
morgen staan we op tijd op want dan is de reis naar oslo en daar willen ook weer veel gaan bekijken.
gr Ton en Hannie vanuit het zonnige Noorwegen

• 23 Juli 2013 - 21:27

C & A:

Nou jongens jullie rijden heel wat af maar dan word je wel beloond met veel mooie plekjes.
    De foto's zijn weer prachtig en zo te zien is het weer er ook prima.
    Nou op naar Oslo we zien morgen weer wat daar allemaal te beleven valt.
    groetjes cees en andre

• 23 Juli 2013 - 22:20

Benen Mieke:

Leuke Macdonalds. Foto's zijn weer schitterend. Wel zielig om zo'n rendier te eten.
    We zijn benieuwd naar Oslo. Maak er weer een mooie dag van.

Groetjes

• 23 Juli 2013 - 22:27

Ton En Hannie Jonkergouw:

gaan we zeker doen,misschien wel maar het is wel lekker
    groetjes

• 24 Juli 2013 - 15:55

Karin:

Wat hebben jullie een geluk met het weer de foto's zijn weer prachtig.
    Veel plezier in Oslo . gr. Karin