Omaha Beach - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu Omaha Beach - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Omaha Beach

Door: Ton en Hannie

Blijf op de hoogte en volg Ton en Hannie

03 Juni 2014 | Nederland, Tilburg

weer echt vroeg op gestaan we hadden een druk programma,de dag begon regenachtig dus balen.
toen we op Omaha Beach aan kwamen was het gelukkig droog.
het strand is eindeloos lang met steile wanden waar ze op D-Day tegen omhoog moesten klimmen,het was op dat moment nog rustig maar even later komen toch de nodige soldaten uit verschillende landen.
na een tijd daar rond gewandeld te hebben ,zin we naar het Amerikaanse kerkhof gegaan.
als je er aan komt is er een enorme stilte terwijl er heel veel mensen rond lopen.
ieder loopt er met hetzelfde gevoel RESPECT voor de jongens die gesneuveld zijn.
vanwege 6 juni was er een groot gedeelte af gezet wat erg jammer is,een groot podium en rijen stoelen want er komen blijkbaar veel hoge gasten.
weer in de auto om naar sector Easy en Fox te gaan ,want blijkt ene kant parkeerplaats af en aan de ander kant weer op daar lag Easy en Fox.
Ton wilde heel graag nog naar Grandcamp Maisy dat 60 jaar verborgen is geweest.
de tocht is door 2 km lange loopgraven met de nodige restanten van bunkers/munitie store/ec.
ze zijn nog volop verder aan het graven en in 2008 hebben ze nog een lichaam op gegraven.
de Rangers hebben dit gebied ontzet
we moesten ons eigen tijd geven om iets te eten,de inwendige mens moet ook gevoed worden,niet alleen de hersenen.
weer moe maar voldaan naar het hotel,op naar de volgende dag

• 03 Juni 2014 - 23:27

Ben En Mieke:

Heel indrukwekkend, volgens mij maakt het een enorme indruk op jullie!

• 04 Juni 2014 - 02:55

C & A:

Klinkt allemaal heel interessant en leuke foto's. Maar Hanneke mag je niet met de voorkant op de foto??
    Altijd jammer als het weer niet meewerkt maar het is niet anders
    xx