ste-mere-eglise - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu ste-mere-eglise - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu

ste-mere-eglise

Door: ton en hannie

Blijf op de hoogte en volg Ton en Hannie

02 Juni 2014 | Nederland, Tilburg

na niet goed geslapen te hebben,lekker vroeg op pad.
vandaag is het doel Ste-mere-eglise en wat we verder nog tegen komen.
voor ons is dit het verste weg.
Ton liep van de ene plaats naar de andere het stikte er van de oorlogs-voertuigen.
heel het stadje is in het teken van het 70e jarig jubileum.
aan de kerktoren hangt nog steeds John Steel(pop)
enkele museums in geweest en in een werd het geluid van een vliegtuig na geboost met het geluid van de piloten en bemanning.
daarna naar Pointe du Hoc gegaan.
het is gewoon weg niet te begrijpen hoe diep dat de bommen in geslaan zijn wat een gatenkaas.
daarna zijn we naar Utah Beach gegaan,er was net een intervieuw met een oude militair (britse) geweldige man.
Ton is naar het monument gegaan ik heb beneden bij de zee gewacht.
we wilde eigenlijk nog naar Omaha beach maar zo verder zijn we niet gekomen,op de weg daarna toe kwamen we bij Dog green uit ook erg interesant,gelijk daar ook maar iets gegeten.
we hebben besloten om morgen uit gebreidt de tijd te nemen voor omaha beach en het kerkhof .
vermoeiende dag maar wel de moeite waard

• 03 Juni 2014 - 02:19

Andre & Cees :

Nou dat klinkt allemaal reuze interessant en ook jullie zijn goed bezig is ook een doe vakantie.
    Mooie foto's en hoop dat het droog weer blijft dat is zeker zo leuk.
    groetjes en tot het volgende verslag.

• 03 Juni 2014 - 16:22

Ron:

Lijkt me ontzettend interessant!
    Heel veel plezier daar en groetjes ook van Jacqueline.

• 03 Juni 2014 - 16:22

Ron:

Lijkt me ontzettend interessant!
    Heel veel plezier daar en groetjes ook van Jacqueline.