Dagtocht in de buurt van bled - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu Dagtocht in de buurt van bled - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Dagtocht in de buurt van bled

Door: Hannieton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Hannie

19 Juni 2018 | Nederland, Tilburg

Vandaag een drukke dag geweest weinig km gereden maar wel veel gezien.
We rijden nu zonder navigatie over kleine binnenwegen zelfs zandpaden.
We komen langs het voormalige zomerverblijf van president tito dit is nu een luxe hotel.
Dan rijden we door het dal van Sava,we hebben een beetje moeite om zonder navigatie te rijden,we zijn te verwend.
Na 19 km komen we bij een erg mooi meer ,niet zo mooi als het meer van Bled.
Dit meer is het meer van Bohinje.
Ook erg mooi,we lopen naar het kerkje maar dit was een bouwval mooi van buiten maar verder niks.
Op naar de waterval,jammer voor mij te hoog lukte niet,maar het ontstaan van waterval naar rivier was ook mooi om te zien
Op het terras iets gegeten en gedronken en weer verder op pad.
We zijn nu op pad naar het plaatsje Vogel waar we de kabelbaan pakken,de berg is 1500 meter hoog schitterend uitzicht.
We gaan nu beginnen aan een leuke afdaling,kleine gehuchten een straat misschien 2 allemaal met een eigen kerkje en dan zit je al in het volgende gehucht. We rijden langs droogrekken voor gras en mais typisch iets voor deze streek.We eindigen op een provinciale weg richting Bled
Langzaam komen we weer terug in Bled een reis van 70 km en ongeveer 8 uur verder.

• 20 Juni 2018 - 08:52

Hulsen: