Pegasus - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu Pegasus - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ton en Hannie Jonkergouw - WaarBenJij.nu

Pegasus

Door: Ton en Hannie

Blijf op de hoogte en volg Ton en Hannie

05 Juni 2014 | Nederland, Tilburg

Vandaag naar het plaatsje Ranville,daar ligt de Pegasus brug de eerste brug en huis die bevrijdt zijn.
We hadden geluk er was een speciale ceremonie,jammer genoeg mochten we er niet zo dicht bij als we eigenlijk wilde.
Wat is dat indrukwekkend naast de brug ligt een soort moeras waar in de oorlog parachutisten gedropt werden en ook nu dus .
We konden ons geluk dus niet op en we zijn er dan ook enkele uren geweest.
Daarna vervolgde we onze weg naar merville-franceville waar zoals hun het noemen een museum is ,je moet je daar geen museum bij voorstellen zoals in Nederland.
Dit is een grote vlakte met nog veel bunkers die redelijk intact zijn,en ook veel andere materialen.
In het maaiveld werden wel honderd parachutisten gedropt een erg mooi gezicht het ene naar het andere vliegtuig vloog over en gemiddeld 20 parachutisten sprongen er dan uit.
Ook ging het lucht alarm af heel realistisch .
En wat denk je hier was ook een speciale herdenking.
Maar wat je in Nederland niet zo mee krijgt dat leeft hier enorm ,ik had graag van iedereen die er liep 5 euro cent gehad dan hadden ton en ik een leuke cent bijverdiend.
Moe maar voldaan naar onze nieuwe rustige kamer.